Hantle jako nieodłączny element treningu

Wielu osobom wydaje się, że korzystanie z jakichkolwiek dodatkowych elementów oraz obciążeń w trakcie treningów i ćwiczeń nie daje żadnych korzyści. Jest to spory błąd, ponieważ wbrew powszechnej opinii, używanie w swoich codziennych wizytach na siłowni bądź indywidualnego treningu w domu wszelkich obciążeń zdecydowanie poprawia jakość ćwiczeń. 

Hantle – dlaczego warto z nich korzystać w codziennym treningu? 

Może się wydawać, że hantle są tylko dla osób, które skupiają swoją uwagę tylko na budowie partii mięśni kończyny górnej. Owszem, dla takich osób spełniają idealnie swoją rolę, ale nie wolno zapominać, że hantle świetnie nadadzą się dla każdego, kto chce sprawić, by jego ćwiczenia nabrały wyższego poziomu. Obciążenia, z których korzysta się w trakcie różnorodnych treningów zdecydowanie mają ogromny wpływ na całokształt. Odpowiednio dobrane wobec kształtu i ciężkości hantle na pewno korzystnie wpłyną na kondycję, dodając odrobinę trudności ćwiczeniom – co z czasem jest wskazane.

Hantle przede wszystkim są wykorzystywane do ćwiczeń ogólnych, rozwojowych oraz fitness! Pozwalają rozciągnąć mięśnie całego ciała, a jednocześnie można korzystać z nich w trakcie normalnych, głównych treningów. Stanowią także niebywałą pomoc przy rehabilitacji – fizjoterapeuci korzystają z ich możliwości od wielu, wielu lat, pozwalając pacjentom na samodzielną naukę ruchu swojego ciała – właśnie dzięki obciążeniu, jakie nadają hantle.

Jakie hantle warto wybrać, by można było z nich korzystać w odpowiedni sposób? 

Istnieje naprawdę wiele typów różnorodnych hantli. Najczęściej wykonywane są z tworzyw takie jak winylowe, żeliwne bądź piaskowe. Użytkownik sam musi zdecydować, który materiał sprawdzi mu się najlepiej. Wszystko zależy od wielu indywidualnych czynników. Pamiętać trzeba natomiast, by unikać hantli stworzonych z tworzyw, które mogą niekorzystnie wpływać na utrzymanie hantli w dłoniach bądź w innych miejscach ciała – może to doprowadzić do niebezpiecznej kontuzji, której nie da się przewidzieć.

Oczywiście, nie można zapominać o kwestii ich masy. Przede wszystkim należy dobierać ciężar do swoich możliwości oraz potrzeb. Każda osoba może potrzebować danych hantli do zupełnie innych ćwiczeń i treningów. Warto na początek zapoznać się z niezbyt ciężkimi hantlami, a dopiero z czasem nabywać coraz to większe masy obciążeń.

Na rynku znajdziemy wiele kształtów oraz kolorów hantli – tu również decyzja należy do osoby, która będzie z nich korzystać.